środa, 11 maja 2011

pradziadek

W rozmowie z Mamą rozpływałam się nad "Stambułem" Pamuka. Ma 500 stron, a ja żałuję, że nie w rozmiarze A4... A kiedy tłumaczyłam, co takiego siedzi w tej książki i - jak sądzę - w tym mieście, nie odrywając się od podlewania pelargonii Mama powiedziała: "no tak, pradziadek się odzywa..." Przypomniała mi, że mój praprapradziadek był najprawdziwszym Turkiem :) ba, nazwisko mamy właśnie po nim :)))). Nawet już wiem, z kim w rodzinie mogłabym o tym pogadać i dowiedzieć się czegoś więcej, co na pewno zrobię :). Przodek sprzed 3 wieków zdecydowanie się we mnie odzywa. 

Do słuchania czarująca kapela - Athena :) Trochę rock, trochę SKA i trochę orientu. Słuchałam ich już w liceum, ale przyznaję, że po 10 latach wciąż nie rozumiem ani słowa, ani z tej starej płyty, ani z najnowszej, z której pochodzi ten kawałek:
Muzyka może łagodzi obyczaje i łączy kultury, ale nie wiem, czego musiałabym dzisiaj słuchać, żeby mnie uspokoiło. To znaczy teraz jest ok, ale rano przeżyłam najdłuższe 8 km w swoim życiu, pokonując je 90 minut. Po 40 minutach mówiłam słowa nie nadające się do publikacji, a i wykonywane przeze mnie gesty wyglądały jak z taniej farsy. Dzień w pracy też był nerwowy, obfitujący w sytuacje i rozmowy, których nie chciałam. Nadciąga coś niepokojąco obcego.

Jutro też do późna na obrotach. W piątek w ogóle kalendarz zapchany do granic. W sobotę pracujemy. Pociesza mnie tylko to, że ma padać.
Widzę światełka w tunelu: mam w portfelu 7 biletów na trzy spektakle w trzech miejscach. Drugie światełko to rolki. Dużo, dużo rolek, nawet jak wydaje się, że już ani metra dalej. Ale rolki zasługują na osobnego posta, który na pewno nastąpi.

Mam jedną rozgrzebaną recenzję, do której nie mam czasu wrócić choć na godzinę. W nocy co prawda wymyśliłam jakiś genialny tytuł, tak genialny, że wydawało mi się, że go na pewno zapamiętam. I miałam rację: wydawało mi się...

Złośnica

2 komentarze:

Kasija pisze...

szok, ktos oprocz mnie tez zna ten zespol i to nie dlatego, ze kiedys mieli glupi pomysl wystepu w Eurowizji;-)

Izabela Mikrut pisze...

widzisz, a mnie Pamuk nie przekonuje kompletnie, nudzę się przy nim, więc komplet oddałam :D. mr