wtorek, 17 lipca 2012

wystarczy hasło, skrót, tytuł, bzdura

Opowiadanie I:, pt. "Rozpad": Rozpadłem się.
Opowiadanie II, pt. "Pamięć": Przypomniałem sobie.
Opowiadanie III, pt. "Pragnienie śmierci": Pragnąłem umrzeć.
Opowiadanie IV, pt. "Powrót": Wróciłem.
I tak dalej.
    Opowiadania są krótkie, ale treściwe. Nie trzeba wertować. Zdanie ostatnie zawarte jest w zdaniu pierwszym. Duża oszczędność czasu. Kogo obchodzi reszta. Te wszystkie kartki pomiędzy. Każdy ma swoje. Opisy, spisy, zapiski. Dawno przeczytane.
    A że rozpadałem się? przypomniałem sobie? wracałem? - któż tego nie zna! Wystarczy hasło, tytuł, skrót, bzdura. I od razu wszystko wraca.
    Przypomina się. Rozpada.
    Komu nic to nie mówi, ten i tak nie pojmie. Choćby nie wiem jak wertował. Te wszystkie kartki pomiędzy. Nie pojmie, co to znaczy. Rozpadać się, przypominać sobie, wracać. I tak dalej.


Z.

Brak komentarzy: